۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

حجت الاسلام نوری:

مردم و مسئولین برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی همگام شوند

مردم و مسئولین برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی همگام شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت بجنورد گفت: مردم و مسئولین برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی (شعار سال 92) همگام و همدل شوند.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نخستین نماز جمعه سال 92 مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با توصیه به تقوی الهی و پرهیزکاری و نیز دوری از گناه، بر لزوم وحدت بیش از پیش در بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: وحدت بین مسلمین زمینه ساز رهایی آنان از چنگال ستمگران و پیروزی نهایی آنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین شرط وحدت منطق و معیار الهی و دومین شرط آن نیز اطاعت از رسول گرامی اسلام است، اظهار داشت: معیار سوم وحدت ولایت و امامت بوده و چهارمین شرط آن پیروی از ولایت فقیه در دوران غیبت امام معصوم(ع) است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: هر کسی که از یکی از این شروط تخطی کند در صف وحدت جامعه اسلامی قرار ندارد و جزء تفرفه افکنان محسوب می شود.

به گفته وی کسانی که در انتخابات سال 88 بر معیار قانون تمکین نکرده و به نصایح و فرمایشات رهبری نیز عمل نکردند، در صف تفرقه افکنان بودند.

خطیب نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: همچنین آن دسته از افرادی که در حال حاضر و بعد از فرمایش رهبری مبنی بر عدم تکرار کلیدواژه انتخابات آزاد، باز هم بر این کلمه اصرار می کنند، در زمره تفرقه افکنان و خائنین به ملت و نظام قرار دارند و نزد مردم ایران اعتبار و آبروی خود را از دست داده اند.

ملاک پذیرش سنت ها تطابق آنها با عقل و شرع است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز، عنوان کرد: اصل کلی در مورد سنت ها و عادات ملل مختلف این است که این عادات به خودی خود ارزش و ضدارزش محسوب نمی شوند، بلکه این سنت ها پس از سنجش توسط معیارهای عقلی و دینی، در صورت تطابق با این معیارها به عنوان ارزش و سنت حسنه به شمار می آیند و در غیر این صورت، خرافات هستند.

حجت الاسلام رضا نوری اظهار داشت: در سنت جشن باستانی نوروز نیز بسیاری از آیین ها نظیر اصل شادی، خرید لباس نو، نظافت و خانه تکانی، دید و بازدیدها، رفع کدورت ها و ... نه تنها از نظر عقلی کاملا پسندیده است، بلکه از نطر دینی و شرع مبین اسلام نیز بر آنها تاکید شده و به عنوان معیاری برای سنجش انسان های مومن به شمار می آیند.

وی افزود: اما برخی از آیین های نوروز همانند آتش افروزی در شب چهارشنبه سوری و یا نحس بودن روز 13 فروردین با معیارهای عقلی سازگار نبوده و از نظر شرعی نیز پسندیده نیستند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با یادآوری ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه فاطمیه خواستار حفظ حرمت این ایام شد و تصریح کرد: مردم مسلمان دقت کنند که خوشحالی و سرور آنها که اصلی پسندیده است در این ایام به مسئله ای ناپسند تبدیل نشود.

تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی مردم و مسئولین است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری برای سال 92 پرداخت و افزود: حماسه سیاسی و اقتصادی به این معنا است که هم مردم و هم مسئولین باید به هر نحوی که می توانند برای تحقق این شعار تلاش کنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه برای تحقق این شعار باید مردم و مسئولین با یکدیگر همگام و همدل شوند، تصریح کرد: همانگونه که مردم باید هزینه های اضافی خود در زندگی را کاهش داده و از اسراف به طور جدی خودداری کنند، مسئولین نیز می بایست هزینه های دولتی را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در شرایطی که فشار اقتصادی وجود دارد دستگاه های دولتی می بایست برگزاری همایش های مختلف و هزینه بر را کاهش داده و این اعتبارات را در موارد ضروری تر به کار گیرند.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال 92 نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی برای این انتخابات نقشه های فراوانی را کشیده اند و همان طور که انتخابات برای نظام اسلامی یک فرصت محسوب می شود برای دشمنان نظام نیز فرصت مغتنمی برای بهره برداری است.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی هوشیار باشند و اجازه ندهند انتخابات پیش رو به بستری برای فتنه و سوء استفاده دشمنان بدل شود.

حجت الاسلام نوری در پایان با یادآوری فرمایشات رهبری در مشهد مقدس، پیرامون دشمن شناسی و مذاکره با آمریکا عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن اصلی ایران اسلامی آمریکا است و مذاکره با این کشور در شرایط فعلی گرهی را باز نخواهد کرد.

کد خبر 2021919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha